بینایی 60 هزار کودک کرمانشاهی سنجش می‌شود
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

دلکش الیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طرح سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله از اول آبان ماه آغاز شده و در پایگاه های غیردائم تا پایان آذر ماه و در پایگاه های دائم تا پایان سال ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: تمامی مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی سطح استان به عنوان پایگاه این طرح آماده سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله هستند.

به گفته این مسئول در شهر کرمانشاه 60 مرکز و در هر یک از شهرستانهای استان نیز دو تا سه مرکز برای سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال دائمی هستند و در تمام ایام سال کار سنجش بینایی را انجام می دهند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیتهای بهزیستی کرمانشاه ضمن رایگان خواندن این طرح، تاکید کرد: در مراکز پیش دبستانی هزینه ای بابت این سنجش دریافت نمی شود، اما مهدهای کودک 900 تومان بابت این کار دریافت می کنند.

الیاسی از خانواده ها خواست فرزندان سه تا شش سال خود را برای سنجش بینایی با همراه داشتن شناسنامه کودک به این پایگاه ها ببرند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 55 هزار و 155 نفر مورد سنجش بینایی قرار گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد 2700 تا 3000 کودک مشکوک به مشکل بینایی بودند.

الیاسی پیش بینی کرد: امسال در این طرح بیش از 60 هزار کودک سه تا شش ساله مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

این مسئول تنبلی چشم را یکی از مهمترین مشکلات بینایی کودکان برشمرد که چون مشخصه ظاهری ندارد ممکن است مورد بی توجهی قرار گیرد و در سنین بالا حادتر و درمان آن مشکل تر شود.

الیاسی تاکید کرد: کودکان تا قبل از سن شش سالگی باید سه بار مورد سنجش بینایی قرار گیرند، یک بار در سن سه تا چهار ماهگی، یک بار چهار تا پنج سالگی و یک بار پنج تا شش سالگی.

به گفته این مسئول حتی اگر در هر یک از آزمایشهای اولی و دومی چشم کودک سالم باشد، باید آزمایشهای بعدی انجام شود.

وی تاکید کرد: چنانچه کودکی مشکوک به مشکل بینایی باشد به بینایی سنج معرفی می شود که ارجاع به بینایی سنجی نیز رایگان است.

الیاسی عنوان کرد: چنانچه بینایی سنج مشکل حادتری را تشخیص دهد به پزشک ارجاع می کند که پزشکانی نیز در این خصوص طرف قرارداد بهزیستی هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com